رفتن به بالا
  • تعداد اخبار امروز : 2 خبر
  • چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷
  • الأربعاء ۸ رمضان ۱۴۳۹
  • 2018 Wednesday 23 May

صریر: بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره فرهنگی ـ ورزشی قره‌قیه امروز در قشلاق هارنا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صریر در تبریز، بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره فرهنگی ـ ورزشی قره‌قیه؛ علاوه بر هزاران نفر از علاقه‌مندان جشنواره، خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی،مهر علیزاده استاندار اصفهان و ایوب بهتاج مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان آذربایجان‌شرقی‌، بیمقدار نماینده مردم تبریز – اسکو و آذرشهر‌، قلی‌الله قلی‌زاده نماینده مردم منطقه کلیبر، خداآفرین ،هوراند و آبش‌احمد در مجلس شورای اسلامی، فرمانده بسیج عشایر کشور، مدیرکل امور عشایر استان‌‌ و سایرمسوولین کشوری استانی و محلی برگزار شد.

بنابر این گزارش، جشنواره فرهنگی ، ورزشی قره‌قیه در رشته‌های دو میدانی، طناب‌کشی، کشتی پهلوانی و اسب‌‌دوانی در ۶ کورس آقایان و ۱ کورس بانوان برگزار شد.‌

در این جشنواره تعداد ۱۰۵ ورزشکار مرد و زن عشایر از جمله طناب‌کشی‌، دوومیدانی و کشتی آشیرما در بخش مردان‌، تیراندازی با کمان به صورت سواره در بخش بانوان و همچنین کورس سواره در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت پرداختند.‌

مسابقات اسب‌سواری با شرکت بیش از ۴۰ سوار کار در ۶ کورس برادران و یک کورس بانوان برگزار شد‌.

در بخش سوارکاری که مهیج‌ترین بخش این جشنواره بود در کورس اول که با حضور ۶ اسب بومی برگزار شد چابک سوار مهدی الله‌لو با اسب دومان قهرمان شد و رحیم راشد با اسب کبوتررنگ و جمال عباسی با اسب رخش دوم و سوم شدند‌.

کورس دوم با ۶ راس اسب بومی برگزار و چابک سوار عرفان کرم‌دار با اسب مستان قهرمان شد و اصغر روحی با اسب سزار و فرهاد رنجبر با اسب قیامت دوم و سوم شدند.‌

کورس سوم نیز با حضور ۶ راس اسب بومی برگزار شد که چابک سوار جواد عبادی با اسب آراز قهرمان شد و کیوان صالحی با اسب تندر و مهدی واحدی با اسب تراکتور در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.‌

کورس چهارم با ۶ راس اسب برگزار شد که چابک سواران هادی حاجی‌خانلو با اسب گهر، اصغر روحی با اسب هارای و جواد عبادی با اسب مارال با اول تا سوم شدند.

 کورس پنجم نیز با شرکت ۶ چابک سوار با قهرمانی سیاب کرجولو با اسب سیاب قهرمان وسیامک جمالی با اسب مشکی و یوسف چاخرلو‌اقدم با اسب دل آرا دوم و سوم شدند. ‌

کورس ششم وآخرین کورس آقایان علی هژبری با اسب بوی‌کا اول و مهدی شیرزاده با اسب ماس‌ماس وهوشنگ شیرزاده با اسب راپیدو دوم وسوم شدند و در کورس هفتم اختصاصی بانوان مخلوقه خانی معروف به مه‌لقا قهرمان شد وندا نامی شهرزاد قاسم‌پور وشهرزاد قاسم‌پور به ترتیب دوم وسوم شدند.

در کنار برگزاری مسابقات شهرزاد قاسم‌پور کمانگیری با اسب را نیز به نمایش گذاشت.‌

اجرای موسیقی عاشیقی، کوچ نمادین عشایر، حضور بانوان عشایر با لباس بومی، کمانگیری روی اسب‌، برپایی آلاچیق‌های عشایر از برنامه‌های چشمگیر این جشنواره بود.‌

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

مطالبه‌گر باشیم و درس بگیریم / «سیّد» سلبریتی‌ نیست

به گزارش صریر از تبریز، قبول دارم که پس از دو دهه فضای عبوس و خشک حاکم، کرامات امام‌جمعه جدید، به طرز غافل‌گیرکننده‌ای گوارا و دلنشین است، ولی می‌خواهم این سوال را مطرح کنم: چه شده که سطح مطالبه عمومی رسانه‌ها و شهروندان، به «رفتار معمولی و زندگی ساده» امام جمعه فرود آمده است؟ مگر نه این که «ساده‌زیستی» از بدیهی‌ترین اصول اسلام و انقلاب است؟ این، یعنی که سایر مدیران ما در طول چهل سال گذشته «غیرمعمولی» بوده‌‌ و اکنافِ هم‌لباس و همکار آل‌هاشم، دیوار ضخیم «تافته جدا بافته» بین خود و مردم ساخته‌اند. اصلاً عکس‌العمل مردم و رسانه‌ها در قبال رفتار معمولی جناب آل‌هاشم طوری شده که انگار ما در طول چهل سال گذشته مُلّا در این شهر ندیده‌ایم! حاج آقا علاقمند است در کنار وظایف «نمایندگی ولی‌فقیه» مثل یک شهروند معمولی، امورات روزمره زندگی‌اش را انجام دهد. مثل همه تبریزی‌های اصیل، از مجلس ختم کسی، غافل نیست، در مناسبت‌های مختلف به همشهریانش سر می‌زند، سوار تاکسی، اتوبوس و مترو می‌شود و زندگی عادی خودش را دارد و در مقابل، ما مدام برای زندگی و سلوک معمولی ایشان کف و هورا می‌کشیم، و به شخصه واهمه دارم که این تحسین‌های بی‌رویّه، اولاً آرامش ایشان را سلب کند و در ثانی، فضا را مهیای جولان‌دادن «تملّق» در استان کند. درست است که بدعادت شده‌ایم و کلی طول می‌کشد تا با «شرایط خیلی معمولی جدید» خو بگیریم، ولی فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم و به اصطلاح، عمر برف است و آفتاب تموز. شَان جناب آل‌هاشم را به سلبریتی‌های رایج تنزل ندهیم، بلکه از رفتار معلّمانه ایشان، درس بگیریم. باور کنید مشی پرهیزکارانه و بی‌تکلّف امام جمعه تبریز، به درد شامورتی‌بازی‌های فضای مجازی نمی‌خورَد. معتقدم مسبب بخشی از دلایل فاصله بین مردم و مسئولین، خود مردم هستند که به جای نقد و مطالبه‌گری، در مقابل‌ مسئولین تملق و چاپلوسی کرده‌اند و بالاخره مسئول هم بشر است و خیالات بَرَش می‌دارد که گویا خبری است! مهم‌ترین کمکی که به حاج‌آقا آل‌هاشم می‌توان کرد، درخواست نهادینه‌سازی سنت نقد و مطالبه‌گری است، مردم انتظارات به حق زیادی دارند که روی زمین مانده است. مشت نمونه خروار همین رفتار مردمی حاج‌آقا آل‌هاشم را با رفتار سایر مسئولین مقایسه نماییم تا ملتفت شویم که اصولا در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟! از جناب آل‌هاشم عزیز بخواهیم سنّت پاسخگویی به مردم را به مدیران استانی گوشزد کند. پاسخگویی به آن معنی نیست که مثلا هفته‌ای یک روز سه شنبه‌ها از ساعت 10 لغایت 12 ملاقات مردمی داشته باشد، بلکه در همین تریبون نماز جمعه بیاید و بگوید چه کرده و تا یک ماه دیگر چه خواهد کرد. با وجود چنین سیستم پاسخگو، و به پشتوانه «نماینده ولی‌فقیهِ در کنار مردم» یا پایتخت‌نشینانِ تصمیم‌گیر، هر مدیر روی دست مانده، زوار در رفته و سفارشی را برای کارگزاری امور به این استان نمی‌فرستند و یا این که مدیر مزبور قبل از تشرّف به این منطقه آگاهی می‌یابد که اصولا یک مَن ماست در تبریز چقدر کره دارد! از ایشان بخواهیم از ...

آخرین خبرها